همزمان با افزایش پروازهای هواپیمایی کیش در مسیر کیش- دبی- کیش، خبرها و وعده هایی درباره حضور دوباره مسافرین چنج ویزا در جزیره کیش منتشر شده است.

روابط عمومی و امور بین الملل هواپیمایی کیش در مطلبی اعلام کرده است: این شرکت از حدود یک سال پیش با همکاری و رایزنی نماینده وزارت امور خارجه و سفیر ایران در امارات متحده عربی، موفق به اخذ موافقت اصولی برای برقراری پروازهای مسیر کیش- دبی- کیش گردید و متعاقب آن طی یک پروژه فنی بسیار پیچیده شش ماهه، گواهینامه اتصال سیستم های رزرواسیون (در لایه اصلی) و پذیرش مسافر (INTERACTIVE) را با رعایت الزامات بین المللی جدید کشور امارات متحده عربی با همکاری شرکت سیتا از دولت امارات، اخذ و همزمان با ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) در سال جاری، پروازهای هفتگی خود از جزیره کیش به دبی (فرودگاه آل مکتوم) را مجددا برقرار نمود.

در ادامه این‌ مسیر؛ کیش ایر با اخذ مجوزها و تامین تجهیزات واستانداردهای لازم، مجوز پرواز به فرودگاه بین المللی دبی را اخذ و نسبت به برقراری ۵ پرواز هفتگی شامل سه پرواز از مبدا جزیره کیش به فرودگاه بین المللی دبی (DXB) و دو پرواز از جزیره کیش به فرودگاه آل مکتوم (DWC) اقدام کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: هم اینک نیز با تلاش ها و پیگیری های مستمر مجموعه مدیریتی این شرکت و رایزنی های گسترده صورت گرفته؛ همزمان با بهبود روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان یکی از مهم ترین رویکرد های دولت سیزدهم و با معاضدت و همکاری شرکت بنادر و فرودگاههای جزیره کیش و سایر سازمان های دست اندکار، بار دیگر مسافرین خارجی ویزا چنج مهمان جزیره کیش خواهند بود.

دست آورد این موفقیت؛ ارزآوری، رونق مراکز گردشگری، مراکز تفریحی و تجاری و هتل های جزیره کیش خواهد بود.

عزت الله محمدی، مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش نیز در این باره گفته است: “مسافرین چنج ویزا، پس از سال ها وقفه بار دیگر مهمان جزیره کیش خواهند شد.

وی با اعلام این موضوع که  تعداد پروازهای کیش به دبی و بالعکس به پنج پرواز در هفته  افزایش می یابد، افزود: عملیاتی شدن این اتفاق  مرهون پیگیری های مکرر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری شرکت هواپیمایی کیش است و ابراز امیدواری کرد این اتفاق بتواند به رونق هرچه بیشتر جزیره کیش کمک کند.”

از سالها قبل و به علت قوانین خاص کاری و بهداشتی کشور امارات متحده عربی، جمع قابل توجهی از کارگران شاغل در مناطق مختلف این کشور جهت تمدید روادید کاری خود مجبور بودند چند روزی را از آن کشور خارج شده و سپس برای چک آپ و بررسی مدارک تمدید ویزا، مجددا به مناطقی مثل دوبی پرواز کنند.

یکی از نزدیکترین و ارزانترین مناطق برای این حضور چندروزه، جزیره کیش بود که با پروازهای مستقیم به دوبی، زمینه انتقال این افراد خارجی را فراهم می کرد و در این جزیره نیز ساز و کار اقامت آنها مشخص و درآمد مناسبی نیز نصیب این منطقه و فعالان گردشگری می شد.

اما پس از افزایش درآمدهای ایران از این موضوع و همچنین تنش های سیاسی، ظاهرا برخی مسئولان اماراتی از این موضوع خرسند نشده و ابتدا با کم کردن تعداد روزهایی که اتباع خارجی باید از امارات متحده عربی خارج می شدند، زمینه کاهش درآمدهای کشورمان را فراهم کردند.

این روند اما به اینجا ختم نشد و پس از مدتی، درآمد جزیره کیش از موضوع چنج ویزایی ها به صفر نزدیک شد و امارات با جایگزین کردن مناطق دیگری، تلاش کرده منفعتی به جیب همسایه ایرانی نرود.

در اینکه افزایش پروازها در مسیر دوبی و دیگر مقاصد بین المللی از کیش، می تواند موجب تسهیل کار فعالان اقتصادی شود، شکی نیست. ولی چذب گردشگران خارجی، چه از نوع چنج ویزایی و چه گردشگران حرفه ای و علاقه مندان به دیدن ایران، مستلزم تعاملات سیاسی، ایجاد زیرساخت ها و زنجیره گردشگری متناسب و نیز کاهش ریسک سفر برای این گردشگران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی *
شماره همراه: *
در خواست مشاوره در خصوص: *
متن توضیحات ( اختیاری )
پاسخ جمع 1+98 را در فیلد زیر بنویسید ↓

🔔 جهت خروج از سیستم بر روی دکمه زیر کلیک کنید ↓